انواع دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته
انواع دوربین مداربسته

استفاده از انواع دوربین مداربسته در محل کار، محل زندگی، فروشگاه ها و … یکی از بهترین راهکارها برای بالا بردن امنیت در این اماکن می باشد. اما اینکه استفاده از چه دوربینی برای محل مورد نظر شما مناسب می باشد، دغدغه همه مشتریان ما می باشد. بنابراین در ادامه قصد داریم شما را با انواع دوربین مداربسته آشنا کنیم.

انواع دوربین مداربسته از نظر نوع سیگنال

به طور کلی انواع دوربین مداربسته از نظر نوع سیگنال به دو حالت تحت شبکه (IP) و آنالوگ و یا ترکیبی از این دو تقسیم می شوند.

1-دوربین های مداربسته آنالوگ نسل ابتدایی دوربین های مداربسته هستند که با استفاده از امواج آنالوگ، اطلاعات را دریافت و ارسال می کنند. این دوربین ها، تصاویر ضبط شده را به وسیله کابل به دستگاه DVR ارسال می کنند تا پس از پردازش، به فرمت دیجیتال و قابل نمایش در مانیتورها تبدیل شوند. به دلیل کیفیت پایین تصاویر این دوربین ها و محدودیت هایی که این دوربین ها دارند، امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

2-دوربین های تحت شبکه نسل پیشرفته سیستم های نظارتی می باشند که بسیار ایمن هستند. این دوربین ها همانند یک کامپیوتر کوچک عمل می کنند که می توانند تصاویر دریافتی را به داده های قابل نمایش تبدیل و به هر جای دنیا ارسال کنند. این دوربین ها به دلیل مزایای بسیاری که دارند، بیشتر مورد استقبال خریداران دوربین مداربسته قرار می گیرند.

انواع دوربین مدار بسته
انواع دوربین مدار بسته

انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری

انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری به دسته های زیر تقسیم می شوند:

_ دوربین های مداربسته صنعتی (Box Camera):

این دوربین ها دارای بدنه ای مکعب مستطیلی هستند که می توان لنز های مختلف همچون Fix، Varifocal، Motorize ،AutoIris را مطابق با نیاز مشتری بر روی آن نصب کرد. دوربین های مداربسته صنعتی دارای قابلیت ها و کاربرد های فراوان در محیط های داخلی و خارجی می باشند.

_ دوربین مداربسته دام (Dome Camera (Indoor)):

این دوربین های گنبدی شکل برای فضای بسته همچون داخل شرکت ها، بانک ها، پارکینگ، فروشگاه و … که سقف کوتاهی دارند، مناسبند و بر روی سقف نصب می شوند. به طور کلی به هر دوربین مداربسته با شکل گنبدی و نیم دایره ای، دوربین مداربسته دام گفته می شود.

_ دوربین مداربسته اسپید دام (PTZ Camera):

همان دوربین مداربسته دام است با تفاوت اینکه لنز آن متحرک می باشد و می تواند در محورهای افقی و عمودی جابجا شود و فضای بیشتری را پوشش دهد.

_ دوربین مداربسته بولت (Bullet Camera (Outdoor)):

دوربین های مداربسته بولت شامل یکسری استاندارها همچون استاندارد بین المللی IP می باشد که برای محیط های خارجی مناسبند و از مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی همچون برف، باران، گرد و خاک و … برخوردار می باشد.

_ دوربین مداربسته مینیاتوری (Miniature Camera):

دوربین مداربسته مینیاتوری که با نام های دوربین مداربسته پین هول و سوزنی نیز شناخته می شوند، کوچک ترین دوربین های مداربسته در جهان می باشند که ابعاد آن بسیار کوچک است. این دوربین ها دارای یک لنز ثابت و میکروفون برای دریافت صدای محیط هستند که به راحتی می توانید در هرجا جاگذاری کنید.

دوربین مداربسته
دوربین مداربسته

اکنون که با ویژگی انواع دوربین مداربسته آشنا شدید، به راحتی می توانید مناسب ترین دوربین مداربسته را برای منزل، محل کار و یا دیگر اماکن مورد نظرتان خریداری کنید.

شما می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان در خصوص خرید مناسب ترین دوربین مداربسته را از کارشناسان ما دریافت کنید.