برای خرید جک کنترلی چه نکاتی مهم است

سلام به همراهان عزیز موسسه آرینا

امروزه جک درب کنترلی برای راحتی و سرعت بخشیدن زندگی روز مره استفاده می شود و باید به این نکته توجه کرد که جک دیگر یک محصول لوکس به حساب نمی آید و جزء ملزومات اساسی برای هر واحد مسکونی مانند دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن تبدیل شده است.

مهم است بدانید برای خرید جک کنترلی چه نکاتی مهم است که در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم.

جک درب کنترلی
جک درب کنترلی
♦ وزن هر لنگه درب

برای انتخاب جک پارکینگی، حتما باید وزن هر لنگه درب را به صورت حدودی بدانیم, زیرا جک‌های پارکینگی برای وزن‌های مختلف ساخته شده‌اند و اگر این مورد رعایت نشود طول عمر جک پارکینگی کاهش میابد. با مشخص بودن وزن درب می‌توان از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده و جکی مناسب با وزن درب تهیه کرد. هرچقدر وزن درب سبک‌تر باشد می‌توان از جک‌های ارزان‌تر استفاده کرد. برای درب‌های سبک انتخاب تولیدات داخل کاملا مقرون به صرفه می باشد.

♦ عرض هر لنگه درب

استاندارد درب های ساخته شده برای هر لنگه معمولا ۱.۸ متر می‌باشد که در این مقدار تمام جک ها قابلیت کارکرد مناسب دارند. اما اگر عرض درب بیشتر از مورد استاندارد باشد باید از جک‌های با شفت بلندتر استفاده کرد. در مشخصات تمام جک‌های درب پارکینگ این مقادیر ذکر شده است تا کاربر انتخاب درستی انجام دهد.

برای درب‌ های تا 1.8 متر از کورس 400 و برای عرض‌های بیشتر از کورسهای 500 و 600 و یا حتی بیشتر استفاده می‌شود که در واقع هرچه عرض درب پارکینگ بیشتر باشد باید از جک با طول بازو بیشتر استفاده شود زیرا گشتاور بیشتری ایجاد می‌شود و نیروی جک‌ها برای بازو بسته کردن درب‌ها بیشتر می‌شود و در نتیجه طول عمر جک‌ها بیشتر می‌شود.

♦ تعداد تردد روزانه

هر چقدر میزان تردد در ساختمانها زیاد باشد می‌بایست از جک پارکینگ بهتر و قوی‌تری استفاده نمود. ساختمانی با حداکثر ۲۰ یا ۳۰ واحد تردد خودرو می‌تواند از درب‌های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده نماید، اما برای مجتمع‌های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار بالا سیستم‌های هیدرولیکی پیشنهاد می‌شوند. در نوع انتخاب جک پارکینگی باید به موضوعات دیگری مثل عرض درب نیز توجه داشت که اگر بالاتر از حد استاندارد بود(دو متر) از جک‌هایی با عرض بلندتر استفاده کرد.

برندهای ایرانی در زمینه جک پارکینگ بسیار خوب عمل کرده‌اند و محصولات خوبی را به بازار عرضه کرده‌اند، برندهایی مانند سیماران، یال، میلان، که خدمات پس از فروش مناسبی هم دارند.

♦ تعداد ریموت‌ها

اگرتعداد ریموت‌های مورد نیاز شما زیاد است نیازی نیست هنگام خرید جک‌های پارکینگ خارجی به همان مقدار ریموت فابریک خریداری کنید چون ریموت‌های فابریک جک‌ها قیمت بالایی دارند. با نصب یک رسیور رله به مدار فرمان جک در می‌توانید به تعداد دلخواه ریموت ارزان قیمت کد دهی کنید. بهتر است در صورت نصب رسیور رله، از نوع هاپینگ ان که غیر قابل کپی می‌باشد استفاده کنید تا امنیت را بالا ببرید.

نصب درب کنترلی در شمال
نصب درب کنترلی در شمال
♦ باطری پشتیبان

برای مناطقی که امکان قطع برق در آن زیاد است از جک‌های درب پارکینگ 24 ولت با قابلیت نصب باتری بکاپ استفاده کنید که شامل دو عدد باتری 12 ولت می‌باشد که بهتر است هر کدام 7 امپر باشند. جک های پارکینگی 220 ولت در هنگام قطع برق باید توسط آچار مخصوص خلاص شوند و بصورت دستی باز و بسته شوند و امکان نصب باطری روی آنها وجود ندارد.

♦ اهمیت نصب قفل برقی

از مزیت‌های این قفل برقی می‌توان به امنیت فوق العاده آن اشاره داشت که باعث می‌شود پس از نصب درب به هیچ عنوان باز نشود. حتی با میزان فشاری که بر اثر تصادف احتمالی به درب پارکینگ وارد می‌شود این قفل از جای خود حرکت نمی کند.
نصب قفل برقی روی درب امنیت بیشتری ایجاد می‌کند تا در صوردت فشار درب از بیرون لای دربها باز نشود. مخصوصا برای دربهای تک لنگه که طول درب زیاد است حتما از قفل برقی استفاده کنید.

 

از مطالب دیگر آرینا استفاده کنید: نکات طلایی برای استفاده از دزدگیر اماکن

 

♦ نصب مناسب

اهمیت کیفیت نصب نباید فراموش شود, متاسفانه مشتریان به کیفیت جک دراهمیت می‌دهند اما به کیفیت نصب جک اهمیتی نمی‌دهند و این باعث می‌شود تا بعد از نصب با مشکلات زیادی روبرو شوند که باعث اذیت مشتریان و کاهش عمر جک ها می‌شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که نصاب ماهرو با تجربه باشد و در کار دقت داشته باشد. متاسفانه بعضی ازشرکت‌های همکار بخاطر سود بیشتر از نصاب‌های کم تجربه استفاده می‌کنند تا کمتر هزینه کنند و…

♦ راهبند اتوماتیک چیست؟

راهبند محصولی جهت کنترل ورود و خروج خودرو است که اصولا سرعت بخشی در تردد را امکان پذیر می‌کند. راهبندها در مکان‌هایی مانند عوارضی جاده‌ها، ورودی پارکینگ‌ها و فروشگاه‌ها، درب ورودی بیمارستان، و دیگر ارگان‌های خصوصی و اماکن مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برندهای مختلفی در راهبند اتوماتیک وجود دارد که برخی از آنها قدمت طولانی و خدمات و پشتیبانی خوبی دارند، راهبندهای زیادی هم وجود دارد که تازه وارد بازار شده‌اند که اطلاعات دقیقی از کیفیت و خدمات آنها در دست نیست. این راهبندها ممکن است ظاهر زیبا و گول زننده‌ای داشته باشند ولی از لحاظ فنی و تکنولوژی بسیار ساده و بی‌کیفیت هستند و شمارا اذیت می‌کنند و فروشنده نیز ممکن است خدماتی به شما ندهد. راهبندها در انواع مختلفی با توجه به نوع استفاده و پروتکل امنیتی مورد استفاده قرار میگیرند.

 

♦ راهبند بازویی (اهرمی)

راهبند بازویی به دو دسته بازوی ساده و راهبندهای بازو شکسته تقسیم بندی شده‌اند. این راهبندها برای مکان‌های پر تردد مانند پارکینگ‌های عمومی، مجتمع‌های تجاری اداری و مسکونی و فروشگاه‌ها با توجه به قیمت مناسب و سهولت نصب، قابلیت تردد بالا و عمر طولانی و بکارگیری بهترین قطعات و گارانتی طولانی بسیار مناسب است. این راهبندها با طول‌های مختلف ۲ و ۳ و ۴ و ۶ متری عرضه می‌گردند.

 

♦ راهبند ستونی

راهبند ستونی، استوانه‌ای فلزی و محکم است که توسط فنداسیون در داخل زمین قرار می‌گیرد و به هنگام فرمان توسط موتور الکتریکی داخل زمین بالا پایین میرود. برای بستن مسیر مجموعه هایی که نیاز به برقراری امنیت بالایی دارند معمولا از راهبندهای ستونی استفاده می‌شود و با توجه به عرض مسیر از دو یا چند ستون استفاده میشود. به این نوع راهبندها بولارد نیز گفته می‌شود و قیمت آنها نسبت به دیگر انواع راهبند بسیار بالاتر است برای ترددهای بالا معمولا از موتور هیدرولیک دراین نوع راهبند استفاده می‌شود، به این نوع راهبندها ضد تروریست هم گفته می‌شود.

 

از مطالب دیگر آرینا استفاده کنید: آیا با دوربین مداربسته امنیت ایجاد می شود؟

 

♦ راهبند صفحه ای

این نوع از راهبندها شامل یک صفحه فولادی ضخیم می‌باشند که درون فنداسیون مخصوص به خود در داخل زمین کار گذاشته می‌شوند. هنگامی که بخواهید مسیر عبور را مسدود نمایید، یک سیستم محرک هیدرولیک و یا الکترومکانیک صفحه را به سمت بالا حرکت داده تا به صورت مانع در برابر عبور وسایل نقلیه قرار بگیرد و کل مسیر رعبور را ببندد.

 

جهت اخذ مشاوره در زمینه بالا می توانید با شماره های مندرج در وب سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.